İran: ABD ateşkesi uygulamak ve İsrail saldırılarını durdurmakla yükümlü

İran: ABD ateşkesi uygulamak ve İsrail saldırılarını durdurmakla yükümlü

Mehmet Yıldız · Paz 28.06.2026 12:37


İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, İsrail'in saldırılarını sürdürmesinden ABD'yi sorumlu tutarak, varılan mutabakat kapsamında ateşkesin uygulanması ve saldırıların durdurulmasının Washington'un yükü...

İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, İsrail'in saldırılarını sürdürmesinden ABD'yi sorumlu tutarak, varılan mutabakat kapsamında ateşkesin uygulanması ve saldırıların durdurulmasının Washington'un yükümlülüğü olduğunu söyledi. Irak Dışişleri Bakanı Fuat Hüseyin ile düzenlediği ortak basın toplantısında konuşan Erakçi, mutabakatın ilk maddesine göre çatışmaların Lübnan dahil tüm cephelerde tamamen sona ermesi gerektiğini belirtti. İsrail'in saldırılarını sürdürmesini eleştiren Erakçi, "Kabul edilen taahhütler doğrultusunda bu saldırıları durdurmak, ateşkesi sağlamak ve işgal edilen bölgelerden çekilmeyi temin etmek doğrudan ABD'nin sorumluluğundadır." dedi. Bölgesel güvenlik konusuna da değinen Erakçi, son savaşın Körfez ülkeleri için önemli dersler içerdiğini ifade ederek, Körfez'in güvenlik mimarisinin dış güçlerin müdahalesi olmadan, bölge ülkelerinin iş birliğiyle yeniden şekillendirilmesi gerektiğini savundu. İranlı Bakan, Irak'ın önerdiği Körfez İşbirliği Konseyi üyeleri, İran ve Irak'ın katılımıyla sekizli diyalog mekanizması kurulması teklifini memnuniyetle karşıladıklarını belirterek, Tahran'ın Bağdat ile bu süreçte tam iş birliğine hazır olduğunu vurguladı.

Benzer Haberler

← Ana Sayfa