Körfez'de gerilim tırmanıyor; İran, ABD'nin yeni saldırılarına da misillemede bulundu
Hakan Koç · Paz 28.06.2026 07:25
İran, ABD'nin gece yarısına doğru Hürmüz Boğazı, Sirik bölgebi çevresine düzenlediği yeni saldırılara karşılık olarak Kuveyt ve Bahreyn'de bulunan ABD askeri tesislerini füze ve insansız hava araçları...
İran, ABD'nin gece yarısına doğru Hürmüz Boğazı, Sirik bölgebi çevresine düzenlediği yeni saldırılara karşılık olarak Kuveyt ve Bahreyn'de bulunan ABD askeri tesislerini füze ve insansız hava araçlarıyla hedef aldığını açıkladı. İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD'nin saldırılarının ateşkesi ihlal ettiğini belirterek, ABD'nin saldırılarına karşılık olarak Kuveyt'teki Ali es-Salim Üssü ile Bahreyn'de bulunan ABD Beşinci Filosu'na yönelik ortak füze ve insansız hava aracı operasyonu düzenlendiğini açıkladı. Devrim Muhafızları Halkla İlişkiler Biriminden yapılan açıklamada, operasyonun pazar günü yerel saatle 02.00 ile 03.00 arasında gerçekleştirildiği belirtildi. Açıklamada, Devrim Muhafızları Deniz ve Hava-Uzay kuvvetlerinin balistik füzeler ve insansız hava araçlarıyla Kuveyt'teki Ali es-Salim Üssü ile Bahreyn'in Selman Limanı'nda bulunan ABD Beşinci Filosu'na ait sekiz önemli askeri altyapıyı hedef aldığı ve imha ettiği ileri sürüldü. Operasyonun ABD'nin son saldırılarına "kararlı bir karşılık" olduğu ifade edildi. ABD'nin, Devrim Muhafızları Deniz Kuvvetlerinin kuralları ihlal ettiği belirtilen bir gemiye müdahalesini gerekçe göstererek pazar gününün erken saatlerinde İran'a ait beş kıyı noktasına saldırdığı kaydedildi. İslamabad Mutabakatı uyarınca Hürmüz Boğazı'ndaki geçişlerin kontrolüne ilişkin düzenlemelerin İran'a ait olduğu savunulan açıklamada, bundan sonra kuralları ihlal eden gemilere geçmişten daha güçlü şekilde müdahale edileceği belirtildi. Açıklamada, düşmanın herhangi bir gerekçeyle gerçekleştirebileceği yeni bir saldırının, hedeflerin önemi düşük olsa bile "ezici bir karşılık" göreceği ifade edildi. Ateşkesin ihlal edilmesinin İslamabad Mutabakatı'nın birinci maddesine aykırı olduğu belirtilerek, bunun bütün süreçlerin durdurulmasına yol açacağı bildirildi. İran Devrim Muhafızları Deniz Kuvvetleri Komutanlığı da bölgedeki ABD üslerinin durumunun ayrıca ele alınacağını belirterek, "Önümüzdeki günlerde cehennemi yaşayacaklar" açıklamasında bulundu. Açıklamada, "ABD'nin Sirik'e yönelik kör atışları, boğaz üzerindeki hakimiyetimizin sırrını çözemez. Ancak ihlalde bulunanlara yönelik atışlarımız, diğer gemilere geçiş için izlemeleri gereken açık yolu hatırlatır" ifadelerine yer verildi. Kuveyt ordusu, pazar günü yerel saatle sabah erken saatlerde hava savunma sistemlerinin saldırıları önlemek amacıyla devreye girdiğini açıkladı. Bahreyn İçişleri Bakanlığı da X hesabından yaptığı paylaşımda sirenlerin etkinleştirildiğini duyurarak, bölge sakinlerinden en yakın güvenli alana gitmelerini istedi. ABD'li yetkili, İran'ın pazar günü erken saatlerde gerçekleştirdiğini açıkladığı saldırıların ardından Basra Körfezi bölgesindeki Amerikan tesislerinde önemli bir hasar meydana gelmediğini ve ABD personeli arasında can kaybı bulunmadığını söyledi. Yetkili, İran'ın Bahreyn ve Kuveyt'in de aralarında bulunduğu komşu ülkelere çok sayıda füze ve insansız hava aracı fırlattığını belirtti. Bahreyn'de uyarı sirenleri pazar sabahı yerel saatle ikinci kez çaldı. İçişleri Bakanlığı, saat 05.35 sıralarında yaptığı paylaşımda halka "en yakın güvenli alana gitme" çağrısında bulundu. Bakanlık, sirenlerin ilk kez saat 02.50 sıralarında etkinleştirildiğini açıklamıştı.