Nasdaq, Nisan 2025'ten bu yana en sert haftalık düşüşe ilerliyor
Fatih Arslan · Cum 26.06.2026 14:38
Wall Street açılışına doğru ABD vadeli endekslerinde satışlar hızlandı. Vadeli Nasdaq 100 endeksi, teknoloji hisselerinde satış baskısının bugün de devam edebileceğine işaret etti.
Wall Street açılışına doğru ABD vadeli endekslerinde satışlar hızlandı. Vadeli Nasdaq 100 endeksi, teknoloji hisselerinde satış baskısının bugün de devam edebileceğine işaret etti. Vadeli Nasdaq 100 endeksi haftanın ilk 4 gününde %4,37 değer kaybetti Nasdaq 100 vadeli endeksi bugün yüzde 1,2 değer kaybedekterken çip üreticileri ile bellek şirketleri en fazla değer kaybeden gruplar arasında yer aldı. Kayıpların seans boyunca korunması halinde endeks, ABD Başkanı Donald Trump'ın tarife savaşının piyasaları sert biçimde düşürdüğü Nisan 2025'ten bu yana en büyük haftalık gerilemesini kaydedebilir. S&P 500 vadeli endeksi yüzde 0,49 ve Dow Jones yüzde 0,09 eksideler. Yatırımcıların yapay zeka sektöründeki yüksek değerlemelere karşı şüpheci tutumunu sürdürmesi üzerine, ABD teknoloji hisseleri Asya'daki emsallerindeki keskin düşüşleri takip ederek gerileme eğilimindei. Teknoloji hisseleri, hızla yükselen yonga üreticilerindeki rallinin çok ileri gitmiş olabileceği endişeleriyle inişli çıkışlı bir haftayı geride bırakıyor. Micron Technology Inc.'in beklentileri aşan sonuçları hafta başında piyasaları canlandırmıştı, ancak Apple Inc.'in fiyatları artırma kararıyla birlikte tedirginlik yeniden baş gösterdi.