Hürmüz Boğazı'ndaki petrol geçişleri normal seviyenin üçte birine ulaştı
Mehmet Yıldız · Çar 24.06.2026 11:05
Hürmüz Boğazı üzerinden yapılan ham petrol geçişleri, ABD ile İran arasında varılan mutabakatın ardından haziran ayında normal seviyenin yaklaşık üçte birine yükseldi.
Hürmüz Boğazı üzerinden yapılan ham petrol geçişleri, ABD ile İran arasında varılan mutabakatın ardından haziran ayında normal seviyenin yaklaşık üçte birine yükseldi. Kpler analisti Yui Torikata, doğrulanan petrol akışının günlük yaklaşık 4,8 milyon varile ulaştığını belirtti. Toparlanmanın, İran'ın petrol ihracatına yeniden başlaması, üç aydan uzun süredir Körfez içinde bekleyen İran dışı yüklerin serbest bırakılması ve aktif takip sinyali olmadan hareket eden gemilerin geçişlerini sürdürmesinden kaynaklandığı ifade edildi. İran tankerlerinin seferleri sırasında konum bilgilerini yeniden yayınlamaya başlaması, ticaret faaliyetlerinde daha şeffaf bir yapıya kademeli dönüşün işareti olarak değerlendirildi. Torikata, İran dışı gemilerde taşınan ve Hürmüz Boğazı içinde mahsur kalan yaklaşık 35 milyon varil petrolün 18 Haziran'dan bu yana bölgeden çıktığını bildirdi. Buna karşın deniz taşımacılığı koşullarının henüz tamamen normale dönmediği belirtildi. Gerilimin azalmasına rağmen İran dışı yüklerin önemli bir bölümünün takip sinyalleri kapalı şekilde boğazdan geçmeye devam ettiği kaydedildi.