IAEA İran'ın nükleer tesislerinde denetimlerin yeniden başlayacağını açıkladı

IAEA İran'ın nükleer tesislerinde denetimlerin yeniden başlayacağını açıkladı

Mehmet Yıldız · Çar 24.06.2026 09:16


Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel (IAEA) Direktörü Rafael Grossi, denetçilerin İran'daki uranyum zenginleştirme tesislerini nihayetinde denetleyeceğini, ancak denetimlerin ne zaman başlayacağını...

Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel (IAEA) Direktörü Rafael Grossi, denetçilerin İran'daki uranyum zenginleştirme tesislerini nihayetinde denetleyeceğini, ancak denetimlerin ne zaman başlayacağının henüz kesinleşmediğini söyledi. Grossi, sürenin birkaç gün ile yaklaşık 10 gün arasında değişebileceğini belirtti. ABD ve İran cumhurbaşkanları tarafından imzalanan mutabakat zaptının, kapsam dahilindeki nükleer faaliyetlerin IAEA gözetimi altında yürütülmesini öngördüğünü ifade eden Grossi, anlaşmanın İran'ın yüksek oranda zenginleştirilmiş uranyum stokunu seyreltmesini de gerektirdiğini bildirdi. ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, İran'ın IAEA denetçilerini yeniden ülkeye davet etmeyi kabul ettiğini söyledi. İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Baghaei ise İran'ın Grossi ile görüşmediğini ve denetimlere ilişkin somut bir takvim bulunmadığını açıkladı.

Benzer Haberler

← Ana Sayfa