İran ile ABD arasındaki teknik görüşmeler İsviçre'de başladı

İran ile ABD arasındaki teknik görüşmeler İsviçre'de başladı

Hakan Koç · Pzt 22.06.2026 11:03


İran ile ABD arasında İslamabad Mutabakat Zaptı'nın uygulanma mekanizmaları ve teknik çalışma gruplarının oluşturulmasına yönelik görüşmelerin İsviçre'de başladığı bildirildi.

İran ile ABD arasında İslamabad Mutabakat Zaptı'nın uygulanma mekanizmaları ve teknik çalışma gruplarının oluşturulmasına yönelik görüşmelerin İsviçre'de başladığı bildirildi. İran heyetine Dışişleri Bakan Yardımcısı Kazım Garibabadi başkanlık ediyor. Heyette siyasi, ekonomik ve hukuki alanlardan uzmanlar yer alıyor. Görüşmelere İran ve ABD'nin yanı sıra arabulucu ülkeler Pakistan ile Katar'ın temsilcileri de katılıyor. İran'ın Meclis Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf başkanlığındaki ana müzakere heyeti İsviçre'den ayrılarak Tahran'a dönerken teknik heyetlerin çalışmalarını sürdüreceği belirtildi. İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, İsviçre'deki görüşmelerin ardından taraflar arasında birkaç önemli konuda ilerleme sağlandığını açıkladı. Bekayi, mutabakat zaptının birinci maddesi kapsamında savaşın durdurulmasının denetlenmesi amacıyla arabulucuların da yer alacağı "çatışmasızlık hücresi" adı verilen yeni bir mekanizma kurulmasının kararlaştırıldığını söyledi. Mekanizmanın özellikle Lübnan'daki çatışmasızlığın kalıcı hâle getirilmesini amaçladığını belirtti. Mutabakat zaptının 10 ve 11'inci maddeleri kapsamında İran petrolünün satışına gerekli izinlerin verilmesi ile İran'a ait kısıtlanmış veya dondurulmuş varlıkların serbest bırakılması konularında da önemli ilerleme sağlandığı kaydedildi. Hürmüz Boğazı'ndan gemilerin güvenli geçişine yönelik ayrı bir mekanizma oluşturulması konusunda da uzlaşmaya varıldığı bildirildi. Bekayi, nihai anlaşmaya yönelik müzakerelerin başlaması için önemli adımlar üzerinde mutabakata varıldığını belirterek karşı tarafın uygulama aşamasında da ciddi davranmasını beklediklerini ifade etti.

Benzer Haberler

← Ana Sayfa