İran bir haftada 36 milyon varil ham petrol ihraç etti

İran bir haftada 36 milyon varil ham petrol ihraç etti

Mehmet Yıldız · Pzt 22.06.2026 09:33


İran, Tahran ile Washington'un kalıcı barış anlaşmasına yönelik çalışmalarını sürdürdüğü dönemde Hürmüz Boğazı üzerinden açık biçimde gönderdiği ham petrol miktarını savaşın başlangıcından bu yana en ...

İran, Tahran ile Washington'un kalıcı barış anlaşmasına yönelik çalışmalarını sürdürdüğü dönemde Hürmüz Boğazı üzerinden açık biçimde gönderdiği ham petrol miktarını savaşın başlangıcından bu yana en yüksek seviyeye çıkardı. Tanker Trackers'ın verilerine göre İran, 15 Haziran 2026'dan bu yana 36 milyon varil ham petrol ihraç etti. Aynı miktarda petrolün ise İran karasularındaki tankerlerde yüzer depo olarak bekletildiği bildirildi. Gemi takip verilerine göre toplam yaklaşık 6 milyon varil İran ham petrolü taşıyan ABD yaptırımlı Elva, Virgo ve Vigor adlı 3 süper tanker pazartesi sabahı Hürmüz Boğazı'na girdi. Gemilerin tamamı Singapur açıklarına gideceklerini bildiriyor. İran petrolünün bu bölgede başka gemilere aktarıldığı ve söz konusu yüklerin çoğunlukla Çin'deki rafinerilere ulaştırıldığı biliniyor. Tankerler, İran'ın ana petrol ihracat terminalinin bulunduğu Hark Adası'ndan hareket etti. Katar bağlantılı 4 boş sıvılaştırılmış doğal gaz tankeri de pazartesi günü Hürmüz Boğazı üzerinden Körfez'e geçiş sinyali verdi. Geçişlerin tamamlanması hâlinde bu sayı, şubat sonundaki savaşın başlamasından bu yana tek gündeki en yüksek seviye olacak.

Benzer Haberler

← Ana Sayfa